Mindfullness

Het overkomt iedereen waarschijnlijk regelmatig dat je gedachten je helemaal in beslag worden genomen door iets wat eerder is gebeurd of door iets wat nog gaat komen. De gedachten blijven gaan wat je beter had kunnen doen of wat mogelijk wel of niet goed zal gaan.

Je wordt helemaal meegesleept en beseft pas na een tijd dat het onderwerp je helemaal in zijn macht heeft. Gevoelens en komen achter gedachten en als je negatieve gedachten hebt, ga jij je automatisch vervelend voelen.

Door dat vervelende gevoel krijg je weer vervelende gedachtes en zo gaat het maar door. Je komt in een cirkelt terecht. Natuurlijk kan dit ook gebeuren met positieve gedachten waardoor jij je goed voelt. Veel mensen denken dat dit een proces is waar ze geen controle over hebben, dat dit gewoon gebeurt. 

Gelukkig heb je meer invloed dan je denkt!

Mindfullness is een bewezen methode om stress, negatieve en belemmerende gedachten los te laten. Mindfullness helpt je om gedachten te onderzoeken en los te laten zodat jij open en bewust met situaties om kunt gaan in plaats van in het automatische (negatieve) patroon dat je gewent bent.

Eenvoudig gezegd is Mindfulness op een milde, vriendelijke, niet-oordelende manier aandacht schenken aan datgene wat je ervaart van moment tot moment. Mindfulness in je leven brengen betekent leren met milde open aandacht aanwezig te zijn bij wat nu is. Het leert je de rust en helderheid in jezelf op te zoeken bij datgene wat je tegenkomt in het dagelijks leven

Je wordt jezelf bewust van jouw (geconditioneerde) patronen en je leert jouw gedachten te zien als ideeën i.p.v. vaststaande feiten. Mindfullness is een methode om je te helpen alles werkelijk te zien zoals het is en ieder moment, met al je zintuigen, te beleven. Mindfullness is het tegenovergestelde van de automatische piloot.

* Belangrijke aspecten zijn;

* Vertrouwen

* Niet oordelen

* Geduld hebben

* Accepteren

* Loslaten

Je krijgt verschillende Mindfulness oefeningen aangereikt. Het echte oefenen doe je thuis. Er zijn praktische oefeningen zoals zittend mediteren en eenvoudige lichaamsoefeningen.

Daarnaast zijn er ook eenvoudige oefeningen, dingen waar je in het dagelijks leven op kunt letten. Bijvoorbeeld bij een vergadering, tijdens het eten of in de file.                                                                                                              

Het proces van leren aandacht geven aan wat er nu is gaat niet vanzelf. Het kost in het begin tijd, aandacht en energie. Door thuis dagelijks te oefenen wordt jij je bewust van jouw patronen en leer je om op een nieuwe manier met alles om te gaan. Wanneer je ervaart dat je ook op deze manier in kan staan, voelt dit als een bevrijding!

Frie-vit
De brug naar een optimaal leven!

Ga naar Frie-vit ContactformulierGa naar Frie-vit Aanmeldformulier Ga naar Frie-vit Home-pagina

10 Tips Om Meer Uit Je Gezondheid Te Halen!





Ageeth van der Veen Verhagen & Tineke van der Woud

Medewerkers

Contact

Algemeen contact adres:
van Harenstraat 77
9076 BZ Sint Annaparochie
tel. 0518-401094
info@frie-vit.nl

Ageeth van der Veen
Praktijk Klassieke homeopatie
Burg. Albardastraat 4
9076ET Sint Annaparochie

Tineke van der Woude
Registertherapeut - counseller - coach
Van Harenstraat 77
9076BV Sint Annaparochie

Neem contact op met Frie-vit
detoxkuren

Huisregels

Een afspraak dient minimaal 24 uur van te voren afgezegd te worden. Er wordt bij niet tijdig afzeggen een consult in rekening gebracht. Ieder van ons werkt vanuit de beroepscode en heeft geheimhoudingsplicht. (meer info....)